Strömsholmen/Kaller
Strömsholmen var när vi kom i kontakt med dem i en situation där de behövde renodla sina digitala satsningar och ta ett omtag kring sina digitala marknadsföringsverktyg. Vårt uppdrag inleddes med en förstudie som mynnade ut i beslut om att vi skulle skapa en modern produktorienterad webblösning för att i större utsträckning kunna erbjuda deras kunder ett ännu bättre stöd. Ta del av hela storyn om projektet här!

Utmaningen
Strömsholmen hade vid vår första kontakt en föråldrad webbplats för varumärket KALLER, kaller.com, utan en tydlig produktorientering. Utmaningen vi tillsammans stod inför var att modernisera den.
Vårt uppdrag inleddes med en förstudie där vi tillsammans med Strömsholmen tog fram en digital roadmap vars syfte var att synliggöra behov och möjligheter för de kommande åren samt identifiera framtida möjligheter och effekter för verksamhetens digitala närvaro. Förstudien mynnade ut i beslut om att vi skulle skapa en modern produktorienterad webblösning för att i större utsträckning kunna erbjuda deras kunder ett ännu bättre stöd.
Lösningen
Vi ersatte den befintliga webbplattformen och utvecklade den nya webbplatsen i Episerver. För att kunna skapa den produktorienterade lösningen användes Episerver Commerce som integrerades med inRiver PIM, varifrån produktinformationen hämtades.
Det agila projektet kom att bli omfattande, vilket krävde att det genomfördes i olika etapper för att organisationen skulle ha chans att hänga med i utvecklingen. I arbetet tog vi hänsyn till intern och extern effektivitet, det historiska arvet, tillgänglighet, informationskvalitet och framtida krav.
Resultatet
Projektet resulterade i en helt ny webblösning för kaller.com, med Episerver version 10 som webbpubliceringsverktyg och inRiver version 6 som PIM-system. Den nya webbplatsen har tagits emot mycket väl av Strömsholmen och deras kunder, inte minst tack vare sajtens produktorienterade struktur och de stora förbättrade sökmöjligheterna att hitta rätt produktinformation.
– Vi har med Consids hjälp byggt en plattform från vilken vi kan utvecklas vidare och erbjuda våra kunder det enklaste sättet att få den information de söker, ”Ease of doing business”.
Johan Björndal, sälj- och marknadschef på Strömsholmen.
Om Strömsholmen/Kaller
Strömsholmen AB i Tranås utvecklar, tillverkar och marknadsför KALLER gasfjädrar och gashydrauliska system för pressverktyg och tunga terränggående fordon. Deras varumärke är sedan många år världsledande. Företaget har varit i branschen sedan 1876 och utvecklat och förfinat denna teknik sedan 1983. KALLER har egen tillverkning och montering i både Sverige och Nordamerika.
"Vi har med Consids hjälp byggt en plattform från vilken vi kan utvecklas vidare och erbjuda våra kunder det enklaste sättet att få den information de söker."
Johan Björndal, sälj- och marknadschef på Strömsholmen.
Vill du veta mer? Eller hur vi kan hjälpa dig?
Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.
Ta del av fler referenser

Ny varumärkesplattform för NKPG City
Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Sömlös upplevelse när Piab fick ny partnerportal
Efter att 2021 lanserat en ny webbplats åt Piab uppstod behovet att även omforma partnerportalen My Piab. Läs mer om hur vi hjälpte Piab bryta ny digital mark med sin nya partnerportal.

Coops Scan & Pay möjliggör snabb självscanning och utcheckning
Vi var med och hjälpte Coop att ta fram Scan & Play. Consid har nu i uppdrag att underhålla och vidareutveckla tjänster i Scan & Pay-appen.

Malmberg – nytt kommunikationskoncept
Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.