Wallenstam

Fastighetsbolaget Wallenstam har länge dominerat i stora städer som Göteborg och Stockholm. De senaste åren har de dessutom börjat fokusera på nya typer av tjänster men de behövde hjälp att reflektera detta i sin visuella identitet. Paradigm fick då i uppdrag att omdefiniera den visuella identiteten och logotypen – den ikoniska myran. Läs mer här nedanför!

Utmaningen

Wallenstam är ett företag med en välkänd profil. Detta uppdrag gick därför ut på att uppdatera och visa på förändring men samtidigt inkludera Wallenstams historia. Det var viktigt att den visuella identiteten och myran hanterades med stor respekt.

Lösningen

Paradigm gjorde först en granskning av varumärket och tillsammans med Wallenstam togs därefter nyckelord fram. Baserat på dessa nyckelord utvecklades olika förslag på logotyper, färgpaletter och typsnitt. Efter en urvalsprocess, med stor konsensus, valde kunden den eleganta myran i kombination med “Wallenstam” eller bara en “W”. De valde också en färgpalett med djupare färger och accentfärger.

Resultatet

Den bekanta myran förblir i logotypen men med ett mer modernt, sofistikerat och energiskt uttryck. Myran, som dras i en sammanhängande linje, speglar också bättre känslan av framåtrörelse och kreativitet som kännetecknar Wallenstam idag. På samma sätt fångar den nya färgpaletten både bredden på Wallenstams erbjudande, från det exklusiva och klassiska till det naturliga, och också känslan av liv. Mottagandet av den nya visuella identiteten har varit positivt, både inom varumärket och från allmänheten.

Om Wallenstam

Wallenstam bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter främst i Stockholm och Göteborg. I nära samarbete med staden arbetar de för att skapa säkra platser och områden där människor vill bo och arbeta. Läs mer på wallenstam.se

Intresserad av vårt utbud?

Lämna dina uppgifter så hör vi av oss.

    Kom i kontakt med oss

    Ta del av fler referenser