Webbinarium:

Trendspan 2023 – varumärke & kommunikation

Se vårt webbinarium som sändes live den 8 februari 2023 i efterhand.

Vill du prata varumärke & kommunikation med oss?

Ja, gärna!

Några av våra tidigare projekt

Räddningstjänsten syd kampanj
2 min lästid
Referens

Ihop räddar liv i brandskyddskampanj

Med kampanjen ”Vi är inte först på plats. Du är” för Räddningstjänsten Syd satte vi fokus på kraften i gemensamt ansvar, med enkla budskap och känslomässigt laddade bilder.

Kategorier: Kampanj
Canon , kampanjkonceptet ”Skapa något oscrollbart”
2 min lästid
Referens

Canon lyfter den fysiska utskriften i ny kampanj från Consid

Läs om Canons kampanjkonceptet ”Skapa något oscrollbart” som lanserades i branschtidningarna Market och Dagligvarunytt, i print och digitalt.

Kategorier: Kampanj
Platsvarumärket NKPG City - Storformat vepa
2 min lästid
Referens

Platsvarumärket hyllar Norrköpings historia och tar sikte på framtiden

Consid har tagit fram en ny varumärkesplattform för NKPG City. Ett platsvarumärke som hyllar Norrköpings historia & tar sikte på framtiden.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Grafisk produktion, Kampanj, Kommunikationskoncept, Varumärke
Ett äldre par som promenerar in i en skogsdunge på en stig
3 min lästid
Referens

Kommunikationskoncept ger Malmbergs en tydlig riktning

Vi hjälpte Malmberg att ta fram ett nytt kommunikationskoncept, för att ge bolaget en tydlig riktning. Läs mer om hur vi gick tillväga nedan.

Kategorier: Communication, Grafisk form, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
Lundbergs Fastigheter case
2 min lästid
Referens

Lundbergs Fastigheter

Vi hjälpte Lundbergs Fastigheter med ett helhetsåtagande inom varumärkesstrategi, grafisk design, contentproduktion, UX, webbutveckling, SEO, webbanalys och mätning.

Kategorier: Grafisk produktion, SEO, Strategi, UI, UX, Varumärke, Visuell identitet, Webb
Odiwell case Paradigm
2 min lästid
Referens

Odinwell

Odinwell har utvecklat en unik och patenterad optisk teknologi för utveckling av smarta sårvårdsförband. Considägda Paradigm fick möjligheten att utveckla varumärket och förbereda inför sommarens börsnotering.

Kategorier: Communication, Kommunikationskoncept, Varumärke, Visuell identitet
Radinn lake
1 min lästid
Referens

Consid x Radinn

Kika in när vi möter Radinns Head of Brand Experience och får testa deras bräda – en upplevelse utöver det vanliga!

Kategorier: Sitecore, Varumärke
Skärmdumpar av Bucket Hub - en e-tjänst där man beställer skopor från Hardox
1 min lästid
Referens

Bucket Hub – e-tjänsten som skapar win-win-win

Vi ökade användningen av SSAB:s Hardox i grävbranschen genom e-tjänsten buckethub.com. Ta del av hur vi gick till väga här.

Kategorier: Kampanj, SEM, SEO, UX, Visuell identitet, Webb
Infobric visitkort på runt stenbord.
4 min lästid
Referens

Infobric blev med ny varumärkesplattform

Infobric hade vuxit mycket och snabbt och var därför i behov av en helt ny varumärkesplattform. Vi tog oss an uppdraget att hjälpa dem!

Kategorier: Communication, Varumärke, Visuell identitet
Person som spelar schack, MoA case film
Referens

MoA Lärcentrum

Consid tog fram ett kampanjkoncept åt MoA Lärcentrum. I tre korta filmer visas hur steget till drömjobbet inte är långt om du väljer en utbildning hos MoA.

Kategorier: Communication, Film, Kampanj, Varumärke
Publishingpriset vinnare 2020
Referens

Akademibokhandeln, Bokus & Bokus Play

Consid hjälpte till att skapa ett filmkoncept för employer branding som skulle fungera för alla tre varumärken - Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play. Filmen vann Publishingpriset 2020.

Kategorier: Communication, Film, Kampanj, Varumärke
Morakniv - ett uppdrag, case av Consid communication
Referens

Morakniv

Consid fick förtroendet, när Morakniv skulle återlansera sin modell med en uppdaterad design, att skapa ett koncept och en lanseringsfilm. Filmen vann Publishingpriset 2020.

Kategorier: Communication, Film, Kampanj, Varumärke
Ladda fler

Vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i formuläret så hör vi av oss!